Dla radia reklamowo drugi kwartał był słabszy niż pierwszy

(fot. pixabay.com - lic. CC0)
Cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych monitorowanych przez Kantar Media w pierwszym półroczu br. urosły o 3,5 proc. W rzeczywistości radio mogło być nawet na niewielkim minusie.
- Według nas w pierwszym półroczu rynek balansował w okolicy 0 lub delikatnie zaświecił się na czerwono - uważa Tomasz Ramza, dyrektor generalny działu sprzedaży Grupy RMF. Jak dodaje, lepszy był pierwszy kwartał (wzrost o ok. 2 proc.) od drugiego (spadek od -2 do -1 proc.).
Ramza zwraca uwagę, że drugi kwartał według Grupy RMF waży więcej netto od pierwszego. Zdaniem szefa sprzedaży Grupy RMF dobrze wygląda trzeci kwartał, ale tłumaczy: - Rynek doszedł do maksymalnego wypełnienia i by dalej rosnąć, stacje musiałyby mocno podnosić ceny, a wiemy, że klienci tego nie lubią. My nie zdecydowaliśmy się na podniesienie cen na jesień, bo rynek jest stabilny, a nie mocno rosnący.
Z danych cennikowych Kantar Media, które nie uwzględniają rabatów, wynika, że wpływy reklamowe zwiększyły w porównaniu z pierwszym półroczem ub.r. Grupa RMF, Grupa Radiowa Time i Grupa Radiowa Agory, a zmniejszyły Eurozet i Polskie Radio. Wpływy Grupy RMF z tego tytułu urosły o 5,6 proc. (do 1,13 mld zł), Grupy Radiowej Time o 12,7 proc. (do 505,3 mln zł), a Grupy Radiowej Agory o 4,8 proc. (do 424,9 mln zł). Eurozet uzyskał z reklam o 5,9 proc. mniej niż przed rokiem (588,3 mln zł), a Polskie Radio o 1,1 proc. mniej (359 mln zł).
Według danych cennikowych najwięcej na reklamy w radiu przeznaczyła firma farmaceutyczna Aflofarm - 450,6 mln zł - tj. o 0,7 proc. więcej niż w analogicznym okresie w ub.r. W pierwszym kwartale br. zwiększyła wydatki na radio (o 19,1 proc.), a w drugim zmniejszyła (o 18,4 proc.).
Wśród największych reklamodawców w radiu w pierwszym półroczu znaleźli się również: Terg, który wydał 153,8 mln zł (wzrost o 14,1 proc.) i Lidl z 131,1 mln zł (wzrost o 12,2 proc.)
(KOZ, 13.08.2017)
